zaterdag 8 november 2014

Vodafone en Samsung Galaxy S5


Op 13 Oktober besloot ik een nieuw mobiele abonnement af te sluiten, mijn huidige mobiel werkte niet meer optimaal en zorgde enkel nog voor ergernis dus werd het tijd voor een nieuwe! Omdat ik al jaren goede ervaringen heb met Vodafone en niet elke provider op het dorp waar ik woon goed bereik heeft besloot ik dus om weer voor een Vodafone abonnement te gaan. Ik nam dus telefonisch contact op en sloot een 4G abonnement af in combinatie met een Sony Xperia Z3. Ik had al veel goeds gehoord en gelezen over de Sony en omdat ik graag foto's maak en deze een goede camera zou hebben was de keuze snel gemaakt. Ik zou mijn nieuwe mobiel binnen 5 werkdagen binnen hebben. Na een paar dagen nog steeds geen bericht over de levering van mijn mobiel besloot ik maar eens te bellen. De medewerker aan de telefoon vertelde me dat mijn order was goed gekeurd en klaar voor verzending maar dat de Sony Xperia Z3 nog niet leverbaar was. Best vreemd want op de site staat deze gewoon als voorradig. Maar goed, ik moest dus nog even afwachten. Enkele dagen later nog steeds niks, dus weer maar bellen en weer het zelfde verhaal, de Sony was nog niet leverbaar en er was nog geen kijk op wanneer deze zou binnenkomen. Weer enkele dagen later, nog niks, dus weer maar bellen. Weer het zelfde verhaal, order was in orde, alles was goedgekeurd en ik kreeg ook meteen mijn nieuwe mobiele nummer door die bij mijn abonnement zou horen, maar het was nog even wachten op de levering van Sony. Toen maar eens gebeld met de afdeling die gaat over de uitgiftes van de mobiele telefoons, tot mijn verbazing vertelde die mij dat de Sony Xperia Z3 gewoon op voorraad is en heel de tijd ook op voorraad is geweest. Beetje vreemd! Dus weer bellen met de klantenservice verkoop en mijn verhaal voor de zoveelste keer gedaan. Vriendelijke mevrouw die inderdaad ook kon zien dat de Sony telefoons gewoon op voorraad zijn, ze snapte niet dat mijn mobiel nog steeds niet was verzonden. Ze controleerde de gehele order nogmaals en kwam ook tot de conclusie dat alles in orde was en de mobiel al lang verzonden had moeten zijn. Dus ik moest maar even een e-mail versturen naar een afdeling van Vodafone om aan te geven dat de order helemaal in orde is, de mobiel leverbaar is en dat ze mijn verzending dus in orde moeten maken. Maar er kwam geen reactie op mijn e-mail! Dus tijdje later maar weer telefonisch contact opgenomen met de vraag of ik nu eindelijk eens duidelijkheid kon krijgen. En tot mijn grootste verbazing hoorde ik toen dat mijn order was geannuleerd, dat zou ik 3 dagen geleden zelf hebben gedaan met de mededeling dat ik de mobiele telefoon wel ergens anders zou aanschaffen. Mijn mond viel open van verbazing, wat een zooitje daar bij Vodafone! En dan te bedenken dat ik een maand geleden nog een positieve recensie op hun Facebook had gepost nadat ik zoveel mensen hoorde klagen daar. Maar nu snap ik het geklaag ineens volkomen! Ik wilde wel eens weten welke medewerker dan die order geannuleerd zou hebben, maar daar hadden ze natuurlijk geen antwoord op. Ook nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vraag wat nu de reden is geweest dat ik mijn mobiele telefoon niet meteen toegestuurd heb gekregen. Teleurstelling ten top, helemaal omdat ik dus drie weken lang voorgelogen ben, over dat Sony nog moest leveren, niet dus want ze hadden meer dan genoeg Sony telefoons op voorraad. 



Die zelfde avond naar de winkel geweest, de Vodafone winkel want de enige andere optie zou KPN zijn geweest (vanwege goed bereik) en die prijzen liggen aanzienlijk hoger. Frustratie geuit als eerste en toen maar eens tot zaken over gegaan. Samsung Galaxy S5 en Sony Xperia Z3 met elkaar vergeleken en op een rijtje gezet wat ik belangrijk vind en tot de conclusie gekomen dat de Samsung toch geschikter was voor mij en dus die uitgekozen in combinatie met een abonnement. Omdat de werknemer de frustratie wel begreep en mijn vriend duidelijk zijn onvrede kenbaar maakte kwam de werknemer met het aanbod om de Samsung Galaxy S5 + aan te bieden. De + bleek te staan voor een wat luxere uitvoering met sneller internet en snellere overdracht van foto's. Ook mochten we iets voor de Samsung uitzoeken met 50% korting, dat is een oplader voor in de auto geworden. 


Eenmaal thuis konden we eindelijk de nieuwe mobielen in gebruik gaan nemen, inderdaad "we"  want mijn vriend had een paar weken geleden ook de Samsung S5 besteld maar had deze nog netjes ingepakt gelaten totdat ik ook mijn nieuwe mobiel binnen zou hebben *liefde is*

Ik ben erg blij met de Samsung, hier boven een collage met foto's die ik met de Samsung heb gemaakt en de foto's zijn van zeer goede kwaliteit, ook als ze met de flitser zijn genomen. Iets waar mijn vorige Samsung S3 mini nogal in faalde. De telefoon is inderdaad lekker snel en ik vind het ook fijn dat alles al bekend is qua gebruik omdat er qua gebruiksvriendelijkheid niet veel is veranderd ten opzichte van de S3, op wat verbeteringen na die enkel positief zijn te noemen. Het grotere scherm is voor mij ook een zeer groot voordeel, het werkt gewoon veel fijner en ook vind ik dat sites nu veel beter worden weergegeven.  

Het was niet zonder slag of stoot, het was niet zonder mopperen en frustratie, maar eindelijk kan ik me ook weer zorgeloos storten in de mobiele digitale wereld. 

1 opmerking: