zondag 2 november 2014

Hieper de Pieper Hoera Sammeman


De aller liefste en bijzonderste Manneman is vandaag jarig! Vier jaar is mijn lieverd geworden, wat vliegen de jaren dan toch voorbij! Sammy is op een hele bijzondere manier in mijn leven gekomen. Mijn Ziva was overleden en toen viel ik ineens in een groot zwart gat, stilte in huis, enorme stilte en de muren die kwamen op me af. Tot ik een advertentie tegen kwam op een regionale online prikbord. Daar stond Sammy! Hij was vijf maanden en mensen zochten nu "al" een nieuw baasje voor hem. Ik was altijd van de grote honden, kortharige honden, normaal zou mijn oog niet zo snel vallen op een klein langharig hondje maar toch trok Sammy mijn aandacht. Dus ik besloot die mensen te bellen en een afspraak te maken om naar Sammy te gaan kijken. Die zelfde avond ben ik er naar toe gegaan en het eerst bijzondere was dat Sammy woonde in een huis wat gelegen was naast het huis waar ik samen met Dico in zijn puppytijd veel tijd door heb gebracht. Het was dan ook een emotioneel moment om daar ineens terug te keren en herinneringen terug naar boven te halen. Eenmaal bij die mensen aangekomen was alleen de man thuis, de vrouw was er niet. Toen ik Sammy zag dacht ik "whow"! Hij was een wervelwind en vloog alle kanten op, enorm hyper en heel langharig , zo langharig dat je zijn ogen zelfs bijna niet zag. Ik besloot hem eens bij me te nemen, kijken hoe dat klikte en dan te beslissen. Eenmaal Sammy in mijn armen keek hij me aan en likte aan mijn neus gevolgd door een heel zacht beetje, en hij was rustig! Toen ik Dico als pup uit ging kiezen deed die precies het zelfde, ook kusjes op mijn neus en een zacht hapje in het puntje van mijn neus. Het voelde niet als toeval en ik besloot Sammy mee naar huis te nemen. Bij die mensen leefde Sammy meer in een bench dan ergens anders, druk gezin met kleine kinderen, ouders alle twee werken en dan was Sammy alleen thuis in de bench. Niet vreemd dat die lieverd zo hyper was. Eenmaal hier thuis draaide dit al snel om, en na een dag was hij rustig, hij hoefde hier ook niet in een bench en hoefde nog niet alleen te zijn. Toen ik de eerste nacht ging slapen en hij mee naar bed mocht maakte hij van mijn haren een nestje en ging daar op liggen slapen. Weer een bijzonder moment, Dico deed dit namelijk ook toen hij pup was! En zo passeerde er meer dingetjes die identiek aan Dico waren.  Sammy is een enorme lieverd, vriendje van alles en iedereen en een hond die echt nooit problemen heeft, niet met mens en ook niet met dier. Hij accepteert alles wat hier in de groep komt meteen en is ook de hond die dieren meteen op hun gemak brengt door als een vrolijke lieverd te poetsen en speelbewegingen te maken. Sammy is mijn schaduw, die is echt 24 uur per dag om me heen, ligt altijd bij me op schoot of als dat niet kan naast me, als ik ga slapen ligt hij ook altijd dicht tegen me aan. Ga ik naar boven dan Sammy ook, ga ik naar beneden dan Sammy ook. Mijn trouwe maatje waarmee de band eindeloos is, luisteren als de beste, je hoeft hem vaak maar 1 keer iets te zeggen. Ik hoop nog heel veel mooie en bijzondere jaren met deze lieverd door te brengen en van zijn vrolijke gezelligheid te mogen genieten. Zijn speciale cadeautje wordt als alles goed mag gaan op dit moment geboren. De bevalling van Chinook is net begonnen en er gaat vast en zeker een echte Mr. Bojangles bij zijn die door Sammy over enkele maandjes met open pootjes zal worden verwelkomd in Casa di Coontastic.

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd lieve Sammy en uiteraard ook jij gefeliciteerd lieverd het is weer een bijzondere dag zo <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook gefeliciteerd lieverd , ook met de geboorte van onze Mr. Bojangles *Knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen