woensdag 24 december 2014

Sturgill Simpson - The Promise


If you need a friend
Don't look to a stranger
You know in the end
I'll always be there
But when you're in doubt
And when you're in danger
Take a look all around
And I'll be there

***

Soms kom je een nummer tegen waar je kippenvel van krijgt, je luistert naar de stem en de klanken van de muziek waarna je goed naar de tekst begint te luisteren en de betekenis tot je door laat dringen. Ik ben erg gevoelig voor muziek en verdiep me ook altijd wel in de tekst, waar gaat het liedje over, wat wilde de schrijver duidelijk maken. De muziek die ik goed vind is erg breed maar de liedjes die me echt diep kunnen raken zijn veelal nummers van de wat onbekende zangers of zangeressen. 

Dit nummer van Sturgill Simpson is zo een liedje wat ik achter elkaar opnieuw en opnieuw kan luisteren, voor mij heeft het alles wat een goed liedje moet bevatten. 

Smaak voor muziek is erg persoonlijk, maar luister altijd goed en laat de tekst tot je door dringen... 

Droom even weg en laat gevoel de beelden weergeven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten