woensdag 17 juni 2015

Camila - Dr. Aharon - Kreupeldier

 
Gisteren ben ik met mijn meisje naar Dokter Aharon van kreupeldier geweest. We waren al op tijd vertrokken omdat het twee uur rijden is en ik wel file verwachte onderweg, dan heb ik als motto beter te vroeg dan te laat. De reis verliep lekker soepel, 1 kleine file maar toen kon ik bijna de snelweg verlaten dus heel lang heb ik daar niet in hoeven te staan. Het laatste stuk was een leuke weg om te rijden, landelijk door de polderwegen, smalle stukjes met leuke bruggetjes, erg mooi gebied met veel natuur. Onderweg natuurlijk nog even een lekker bakje koffie gehaald, wat goed van pas kwam want 5 minuten daarna begon de file. Ruim op tijd in Noorden aangekomen maar ondanks dat niet al te lang in de wachtruimte te hoeven vertoeven. Erg vriendelijke mensen, koffie of thee werd aangeboden en het was al snel te merken dat deze mensen een groot hart voor dieren hebben. Als eerste mocht ik even met Camila naar buiten, daar kon je een pad aflopen, zo beoordeelde de arts de wandelgang van Camila. Toen naar de behandelkamer, het is er niet al te groot waardoor je toch een fijn "thuis" gevoel hebt. Daar werd eerst even geluisterd naar mijn verhaal en Camila haar verloop van klachten al had de arts van de dierenarts ook alle medische gegevens binnen gekregen. Toen werd Camila eerst standaard onderzocht, hart, longen, neurologische prikkels etc. Omdat Camila door mij geadopteerd is vanuit Spanje vroeg de arts of ze ook getest is op Leishmania. In Spanje heeft ze daar een snaptest voor gehad en daar kwam uit dat ze geen Leishmania heeft, maar deze testen zijn niet altijd even betrouwbaar en zelf heb ik altijd leishmania verdacht gevonden ook al is ze er niet ziek van. Dokter Aharon denkt ook dat ze Leishmania heeft, vooral ook omdat meerdere klieren zijn opgezet en ze inderdaad symptomen heeft. Als ze dus hersteld is van de hernia rade Aharon aan om Camila bij onze dierenarts uitgebreid er op te laten testen om daarna als ze positief test te gaan behandelen met medicatie. Na deze onderzoeken volgde het orthomanuele gedeelte, haar heupen en knieën waren goed. In de wervelkolom werden meerde afwijkingen gevonden (wervels die niet goed recht staan) en haar nekwervel stond ook niet helemaal goed. Aharon teste reflexen bij Camila  waarbij je inderdaad goed kon zien dat deze niet heel snel reageerde, was niet heel ernstig maar het viel inderdaad wel op. Toen begon de behandeling, ik heb me er over verwonderd hoe snel en pijnloos dat eigenlijk gaat, Camila heeft er geen enkele hinder van ondervonden. 3 wervels in de rug werden goed gezet en haar nekwervel werd goed gezet. Aharon liet daarna weer de reflexen zien en inderdaad deze herstelde sneller dan voor de behandeling, je kan dus meteen resultaat zien. Tussendoor het behandelen wordt alles precies uitgelegd, elke handeling die ze uitvoert wordt dus tot in detail verteld en ook de reden waarom ze dit doen, het voelde heel erg fijn aan en ook Camila was goed op haar gemak. Na het behandelen werd nog een tekening gemaakt met hoe de wervels stonden en hoe ze nu terug op de plek zijn gezet en kreeg ik uitleg hoe de komende twee weken met Camila en haar rust om te gaan. Vanwege Camila haar asiel verleden ziet Aharon haar liever niet teveel in de bench, ze kan voor de rust wel in de bench maar als ik zie dat ze onrustig is dan liever uit de bench zodat ze geen gespannen houding aan gaat nemen. Slapen in de bench kan dus wel. Ze mag niet springen, niet teveel lopen, geen dingetjes af en op stappen en het liefste dus zoveel mogelijk dragen. 6 keer per dag mag ze even in de tuin om haar ontlasting te doen. Dit de komende twee weken. 30 Juni hebben we dan onze controle afspraak en wordt er gekeken hoe het gaat met Camila en wordt er gekeken of de wervels nog goed staan of dat er misschien nog een behandeling moet volgen. De terug weg naar huis is ook erg goed verlopen, onderweg Camila en mezelf even verwend met een broodje en zonder oponthoud konden we zo doorrijden naar het vertrouwde Zeeland. In Zeeland aangekomen meteen even naar de dierenwinkel geweest om een nieuw tuigje voor mijn meisje te kopen die speciaal geschikt is voor honden met rug en nekproblemen en als beloning voor haar en haar drie hondenvrienden wat lekkers om thuis op te knabbelen. Eenmaal thuis aangekomen is mijn meisje in een hele diepe slaap gevallen om haar avontuur in droomland te verwerken.
 
Ik heb voor nu een erg positief gevoel overgehouden aan ons eerste bezoekje en dat dokter Aharon geloofd in een zeer goed herstel van Camila geeft mij ook weer rust van binnen. Over twee weken gaan we de reis weer maken, wat het zeker meer dan waard is! Dit keer heeft Louis wel vrij gekregen dus gaan we met zijn tweetjes, dat maakt het voor mij weer iets gezelliger.
 
Meer lezen over Leishmania
 
 
Meer lezen over de behandelingen van Dokter Aharon
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten